U wilt uw product retourneren:
Pakketdiensten (€7 per pakket)
Houtkachels (€100 retourkosten)
Split Airco´s (€100 retourkosten) (Uitgezonderd de Mini-split, deze is gratis)
Bio Ethanol Haarden welke met pallet of ons eigen transport zijn verzonden (€100)
-
Hoe meld ik een product retour aan:
- In je account (als je deze hebt) kun je je artikel ook annuleren (wanneer deze nog niet verzonden is) en retourneren.
- Onderaan de website kun je op 'Meld hier je retour aan' klikken
De gehele verantwoordelijkheid van de retourzending is voor de klant, zorg dus dat uw retourzending goed en onbeschadigd bij ons aankomt.
Zodra wij uw retour binnen hebben wordt deze gecontroleerd en zult u uw geld binnen 14 dagen terug ontvangen op de manier hoe u betaald heeft.
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@tuinenXL.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Schades dienen vermeldt te worden binnen 3 dagen na ontvangst van product, alles wat na 3 dagen vermeldt wordt aan ons nemen wij niet in behandeling en wordt in waardevermindering gebracht als het retour komt. Meld dus op tijd!
Producten welke gevuld zijn (geweest) met brandstof vallen niet meer in de bedenktijd. Omdat we het opnieuw moeten kunnen verkopen en zo kunnen wij de veiligheid niet meer garanderen, we weten immers niet wat er exact voor brandstof in is gekomen en hoe daar mee om is gegaan. Bedenk dus goed voor je het artikel vult met brandstof of je het wilt behouden!
Als wij toch een product retour binnen krijgen welke gevuld is met brandstof of brandstof is vrijgekomen door de retourzending behandelen wij niet. Wij zullen dit dan 100% verrekenen met het aankoopbedrag.
Als een artikel wordt geweigerd bij bezorging wordt er standaard €7,50 extra handelingskosten in rekening gebracht op de terugbetaling, ook de terugreis is op kosten van de klant welke het pakket geweigerd heeft.
Stuur je een breekbaar product retour en deze komt dus gebroken bij ons binnen verrekenen wij dit ook 100% met het aankoopbedrag. Denk aan vazen, potten en andere breekbare artikelen. Wij zorgen dat het product heel bij je aankomt, we verwachten dit in dezelfde staat terug.
Zorg dus goed voor je retourzending, het is jouw verantwoordelijkheid tot dat wij het in ontvangst genomen hebben. Neem het goed verpakken dus serieus!